SRSCK

Recensie: Monsters University

Door Little Miss

Monsters University

Hallo allemaal, we zijn er weer! Eerst waren we verhuisd (weeeeeeeer!!) en toen waren we op vakantie in Parijs (supergaaf, vertel ik nog wel) maar nu zijn we terug en kunnen we weer elke dag iets leuks delen op Srsck!

Toen we in Parijs waren heb ik Monsters University gezien bij bioscoop de Grand Rex. Dat is een hele oude (uit 1932!) en supergrote bioscoop. Als je het leuk vindt kun je wanneer je in Parijs bent ook achter de schermen kijken bij Le Grand Rex. Dat is echt heel gaaf en spannend want je gaat in een glazen lift achter het grootste scherm van de bios en je maakt allemaal spannende special effects mee. Heel apart. Eigenlijk is het heel bijzonder als je de kans krijgt om een film in de grote zaal te kijken. Monsters Academy draaide helaas in zaal 2 maar dat maakte niet echt uit want dat was ook best een grote zaal en de film vond ik heel leuk. In Frankrijk heet trouwens Monsters University, Monsters Academy, verwarrend he?

Na twaalf jaar komt Pixar eindelijk met een Monsters en co 2 en ook meteen een hele gave! Ik heb er dus een recensie over geschreven:

Monsters University

Het verhaal

Het gaat over Mike Wazowski (Bob Razowski) en Sulley (Sulli) toen ze jong waren dus nog voor Monsters Inc en hoe ze vrienden zijn geworden! Mike is een beetje een buitenbeentje maar wilt al sinds hij klein is naar de Monsters University. Wanneer hij er eindelijk naartoe mag, gebeurt er iets waardoor hij en Sulley niet meer door mogen gaan met de cursus om terreur te worden! Terreur is zeg maar de engste van de engste van de engste monsters die kinderen laat schrikken om ze zo hard mogelijk te laten gillen. Mike vind het oneerlijk dat hij niet meer mee kan doen met de cursus en sluit een deal met directrice Hardscrabble. Als hij wint met de ‘Scare Games’ (een wedstrijd om te laten zien dat jij een echte terreur, een monster die kinderen bang maakt, bent.) mogen hij en Sulley doorgaan met de cursus. Zo niet, dan mogen ze niet op de universiteit blijven.

Monsters University

Wat ik vond

Ik vond het een super grappige film en heb heel veel gelachen! Een super leuke film voor met de hele familie! Ik vond de personages ook echt heel geinig zoals de cheerleaders van PNK en Squishi was ook grappig!

Algemene info

Regie: Dan Scanlon

Stemmencast: Billy Crystal, John Goodman, Helen Mirren, Steve Buscemi.