SRSCK

Boekentip: Prinsessen van Fantasia en de Koningin van de Slaap – Thea Stilton

Geschreven door Little Miss

koningin

Deze keer schrijf ik een recensie over een hele boekenreeks. Het is een boekenreeks van Thea Stilton: een muis. De boeken van ‘haar broer’, Geronimo Stilton, zijn ook heel bekend en ik vind ze ook heel erg leuk! Eigenlijk worden de boeken geschreven door Elisabetta Dami, zij is een Italiaanse schrijfster. De boeken van Geronimo Stilton zijn in wel 35 talen vertaald!!

De boeken van Thea Stilton zijn voornamelijk boeken over de avonturen van haar vriendinnen: Colette, Nicky, Paulina, Violet en Pamela (samen de Thea Sisters). Maar waar ik het nu over ga hebben is de boekenreeks voor kinderen van 10 jaar en ouder: de Prinsessen van Fantasia!

De boeken vormen samen 1 verhaal dus ze zijn niet geschreven om afzonderlijk te lezen. De prinsessen heten: Nives (deel 1, de ijsprinses), Kalea (deel 2, de koraalprinses), Samah (deel 3, de woestijnprinses), Yara (deel 4, de woudprinses) en Diamante ( deel 5, de schaduwprinses). Het zesde deel heet “De koningin van de slaap” dus dat is de moeder van de prinsessen.

nives

Het verhaal gaat erover dat er vroeger een groot rijk was in Fantasia waar de koning een gemene tovenaar was. Toen kwam er een ridder die hem versloeg en zelf koning werd. De nieuwe koning verdeelde het rijk in vijf delen en gaf elk van zijn dochters één deel. Alles ging helemaal goed totdat er opeens weer een gemenerik verschijnt: de Prins zonder naam. Hij wilt de vijf delen weer tot één geheel maken om de magie terug te brengen die verboden is. De prinsessen moeten het dus tegen de Prins zonder Naam opnemen en Fantasia redden!

koraal

Ik vond alle delen superspannend en leuk om te lezen! Echt héél cool! De Koningin van de Slaap is pas net uit en die heb ik de laatste twee dagen gelezen. Het was zo cool dat ik niet kon ophouden met lezen! Het gaat over de vijf prinsessen die hun vader, de koning, terug hebben gevonden. Zij moeten de prins zonder naam tegenhouden omdat hij de slapende Oude koning en zijn hof wilt wakker maken uit de spreuk die de vader van de prinsessen, de Wijze koning, heeft uitgesproken over hen. De prins heeft de strofes al gestolen en die moeten de prinsessen en hun vader terugvinden voordat hij het lied van de slaap zingt. Het was echt heel spannend. Er komt nog een deel, maar dat wordt dan eigenlijk het eerste deel van een nieuwe reeks: De heksen van Fantasia! Het eerste deel heet “de heks van eb en vloed” en zal beginnen in het rijk van het koraal. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat worden. Na de heks van eb en vloed, zal er de heks van vuur en vlam komen. Hopelijk wordt het net zo’n leuke reeks als de prinsessen van Fantasia!

heksebvloed
In de etalage van de uitgeverij

Ik heb niet echt een lievelingsdeel van de boeken tot nu toe maar ik vond de ijsprinses toch wel bijzonder leuk. De Schaduwprinses was ook echt een geweldig boek! Natuurlijk vond ik de andere prinsessen en de koningin van de slaap ook gigantisch spannend!

sama

Als je meer informatie wilt over de Prinsessen van Fantasia of de andere boeken van Thea Stilton en Geronimo Stilton dan kun je op de site van uitgeverij de Wakkere Muis kijken. Daar kun je allerlei spellen en informatie vinden en je kunt er de boeken ook bestellen.

schaduw

Bedankt voor het lezen!

3 thoughts on “Boekentip: Prinsessen van Fantasia en de Koningin van de Slaap – Thea Stilton